آيا نتايج رفع چربي بعد از ليپوليز برگشت‌پذير است؟

چنانچه ليزر ليپوليز به صورت كامل انجام شود و چربي زير‌جلدي (زير پوستي) باقي نمانده باشد، معمولا هيچ‌وقت برگشت ندارد؛ حتي اگر فرد بعد از ليزر ليپوليز پرخوري كند، منطقه ليزر شده برگشت پيدا نخواهد كرد. البته ساير مناطق بدن كه ليزر نشده باشند، ممكن است بر اثر پرخوري چاق شوند، پس رعايت نكردن موارد مربوط به سلامت و پرخوري اشتباه است.

ليپوليز چه مي‌كند!

آيا مي‌توان در مواقعي كه بزرگي شكم و شلي پوست، هر دو وجود دارد، ابتدا يك مرحله ليزر ليپوليز انجام شود و پس از مدتي پوست شل برداشته شود؟

اين كار امكان‌پذير است، ولي اساسا درست نيست. اگر در معاينه مشخص شود پوست شل، آويزان و ترك‌خورده است، بهتر است در همان مرحله، ليپوليزر و برداشتن پوست همزمان در يك عمل انجام شود؛ زيرا چنانچه زيرپوست شكم توسط ليپوليز يا ليپوساكشن قبلا دست‌كاري شده باشند، اين پوست به رغم ظاهر شلش تا مدت‌هاي طولاني (يا به طور دائم) خاصيت كشيده شدن نخواهد داشت، به همين دليل نمي‌توان اين عمل را انجام داد.

 

مدل گلابي يعني چي؟؟؟

براي از بين بردن چاقي‌هاي موضعي، چه روشي را توصيه مي‌كنيد؟

كساني كه چاقي موضعي در نواحي خاصي از بدن دارند، به آنها مدل گلابي گفته مي‌شود، اين افراد نياز به از بين بردن چاقي در آن نواحي دارند. معمولا اين افراد چاق نيستند و نيازي به كاهش كلي وزن در تمامي نواحي بدن ندارند. براي از بين بردن چاقي موضعي از روش‌هايي استفاده مي‌شود كه فقط مخصوص رفع اين حالت‌هاست و منجر به كاهش عمومي وزن نمي‌شود. در ابتدا براي اين نوع بيماران ليپوساكشن انجام مي‌شود كه ليپوساكشن مكانيكال نام دارد. 

 

در اين روش با يك ميله تو خالي متصل به ساكشن چربي‌هاي اين ناحيه، خرد شده و ساكشن مي‌شود. كبودي و درد چند هفته‌اي با ناهمواري محل ساكشن همراه بوده كه از عوارض معمولي اين روش است. اما در اين روش ممكن است عارضه‌اي به نام آمبولي چربي ايجاد شود كه مي‌تواند يكي از دلايل اصلي مرگ‌و‌مير باشد، بنابراين اين روش رد شده است. روشي كه جايگزين اين روش شده، ليپوليز نام دارد كه پس از استفاده ابتدايي از ليزر از اولتراسوند و ارتعاشات ناشي از صوت براي خرد كردن چربي‌هاي موضعي استفاده مي‌شود.

 

درمان چاقي بايد كم هزينه باشد

يك روش درماني مناسب براي مبارزه با چاقي چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟

روش درماني موثر است كه بتواند چاقي فرد را به طور موثر كاهش دهد و اثر آن پايدار باشد. در عين حال اثرات مخربي روي ساير بافت‌ها نداشته باشد و در كوتاه مدت يا بلندمدت، عارضه خاصي براي بيمار ايجاد نكند. 

 

علاوه بر اين با توجه به شرايط اقتصادي جامعه و اپيدمي شدن چاقي در جامعه، روش درماني بايد هزينه مناسبي داشته باشد تا افراد هر قشري از جامعه بتوانند از آن استفاده كنند. در ضمن مهمترين نكته اين است كه روش  درماني بايد در كوتاه‌مدت اثرگذار باشد، زيرا اگر زمان طولاني براي درمان لازم باشد، اغلب افراد خسته شده و درمان را متوقف مي‌كنند. امروزه روش‌هاي جديدي براي درمان چاقي در دسترس است اما بايد زيرنظر پزشكان مجرب انجام پذيرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.