آيا شيردهي و حاملگي براي زناني كه پروتز سينه دارند امكان ‌پذير است؟
بايد اين مساله را بدانيد كه پروتز سينه هيچ مانعي را براي شيردهي ايجاد نمي‌ كند و فرد قادر به توليد شير كافي خواهد بود.

حاملگي براي فردي كه پروتز سينه دارد هيچ مانعي ندارد و مانند تمام افراد عادي بافت‌ هاي سينه در طي بارداري بزرگ شده و پوست نيز كشيده مي ‌شود و بعد از حاملگي و پايان شيردهي بافت سينه كوچك و جمع خواهد شد. پيش ‌بيني اين‌ كه چه ميزان، اين تغييرات رخ خواهد داد غيرممكن است ولي حجم پروتز سينه طي بارداري و شيردهي به همان اندازه باقي خواهد ماند.


مواردي كه بايد بعد از عمل به آن ها توجه كنيم
بعد از عمل به آرامي مي ‌توانيد راه برويد و كارهاي بسيار سبك را انجام دهيد ولي بايد توجه داشته باشيد كه تا ۱۰ روز اول از انجام هرگونه كارهاي كشيدني يا بلند كردني پرهيز كنيد. بعد از اين مدت حتي مي ‌توانيد به سر كار خود برگرديد، تمرينات سبك دست و پاها را بعد از ۳ هفته شروع كنيد و تمرينات بازوها و شانه‌ ها و شنا كردن را مي ‌توانيد بعد از ۶ هفته شروع كنيد. رانندگي كردن بعد از يك هفته مجاز است و فعاليت جنسي بعد از ۴ هفته مانعي ندارد.

 


محل زخم بايد بانداژ مناسبي داشته باشد و لازم است كه به مدت ۲ هفته مكان عمل را خشك نگه داريد.
بعد از يك هفته پانسمان برداشته خواهد شد و زخم بررسي و بازبيني شده و كمي تميز مي‌ شود. خوشبختانه جاي زخم‌ ها كوچك بوده و حدود ۴ سانتي ‌متر است. در ابتدا جاي زخم‌ ها قرمز، ملتهب، برجسته و حتي داراي خارش مي ‌باشد كه به مرور زمان كم رنگ شده و صاف مي‌ شود. اين فرآيند يك حالت عادي در التيام زخم است و حدود ۲ سال طول مي ‌كشد. براي تسريع و تسهيل فرآيند ترميم مي‌ توان از ليزر و ماساژ روزانه كمك گرفت.


افراد مناسب براي اين جراحي چه كساني هستند؟
افراد مناسب براي اين جراحي كساني هستند كه سينه‌ هاي كوچكي دارند و مي ‌خواهند سينه بزرگ ‌تري داشته باشند يا اين ‌كه در سينه‌ هاي شان عدم تقارن و اختلاف سايز و اختلاف شكل وجود دارد و همچنين كساني كه بر اثر شيردهي و يا لاغر شدن سينه‌ هاي شان كوچك و شل شده است.
موارد منع اين عمل براي كساني است كه بيماري داخلي جدي دارند يا كساني كه تصورات و انتظارات غيرعادي و غيرواقعي از اين جراحي دارند و همچنين كساني كه سابقه سرطان پستان در افراد فاميل درجه يك و ۲ آن ها قويا شديد است، به علت تداخل احتمالي پروتز در تصاوير ماموگرافي بهتر است اين عمل را انجام ندهند.


محدوده سني وجود ندارد و زماني كه بلوغ سينه كامل شده باشد يعني ۱۸ سالگي به بعد، اين عمل قابل انجام است. همچنين در سنين بالا و در سنين بعد از يائسگي مشكلي ايجاد نمي ‌كند.
آيا پروتزهاي سيليكوني خطرناك هستند؟

پوسته خارجي تمام پروتزها از ماده‌ اي به نام سيليكون ساخته شده است ولي ماده پُركننده پروتزهاي مختلف با هم متفاوت است كه اين مواد مي ‌تواند از آب نمك، ژل سيليكون خالص كه خود به دو دسته ژل ساده يا ژل منسجم تقسيم مي ‌شود، ژل شكر و نمك(هيدروژلي)‌ و روغن سويا(تري لوسنت)‌ كه اخيرا كشف شده و تا بررسي‌ هاي بيشتر مورد استفاده قرار نمي ‌گيرد، تشكيل شده باشد.


رايج ‌ترين پروتز مورد استفاده در حال حاضر ژل سيليكوني است چرا كه به خاطر نرمي ذاتي ژل سيليكون كه با طبيعت سينه سازگار است مورد استقبال بيشتري قرار گرفته است. از آن جايي كه سيليكون در مايعات بدن و همچنين به ميزان زيادي در محيط اطراف ما وجود دارد سازگاري پروتزهاي سيليكوني يا بدن انسان نسبت به ساير مواد بالاتر است و هيچ مدرك علمي و قاطعي وجود ندارد كه نشان دهد مواد سيليكوني موجود در پروتزهاي سينه خطر بيماري‌ هاي بافت ‌هاي همبندي يا سرطان سينه را افزايش مي ‌دهد.

اينكه چي بخورم تا سينه هام بزرگ شه شايد سوال شما هم باشد. خيلي از خانم ها دوست دارند سينه هاي بزرگتري داشته باشند تا اندامي جذاب تر داشته و به خصوص در لباس مجلسي زيباتر شوند. قطعا يك رژيم غذايي مناسب مي تواند به رشد سينه ها تا حدي كمك كرده و شما را بي نياز از جراحي سينه كند.

 استروژن هورمون زنانه است كه مسئول رشد سينه هاي شما هم هست. گرچه بدن شما در دوران بلوغ و حتي تا زماني كه شما ۱۸ يا ۱۹ ساله شويد،به طور طبيعي استروژن توليد مي كند اما هيچ مشكلي در تمركز كردن روي غذا خوردن بيشتر كه حاوي استروژن است وجود ندارد تا كمك كند سينه هاي خود را كمي بزرگتر كنيد.

عدس و نخود
لپه و لوبيا
محصولات لبني مانند پنير و ماست
دانه شنبليله
ادويه جات ترشي جات مانند مريم گلي، شبدر و پونه

 

فيتواستروژن هنگامي مفيد است كه ميزان استروژن شما كم است، زماني كه فيتواستروژن مصرف مي كنيد به افزايش اندازه پستان كمك مي كنيد. مطالعات نشان داده اند كه قرص هاي فيتواستروژن سبب افزايش ميزان بافت پستان در زنان قبل از يائسگي شده است و البته بسياري از غذاهاي خوشمزه حاوي آن هستند، بنابراين افزودن آنها به رژيم غذايي شما ضرر ندارد.

آجيل مانند پسته، گردو، بادام زميني و شاه بلوط
نوشيدني هايي مانند چاي سياه و چاي سبز
ميوه هايي مانند هلو، توت فرنگي و تمشك
دانه كتان
لوبيا سبز و كدو سبز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.